2007-06-02

Dagens loppisrunda

I dag hade jag stora förväntningar inför vår loppisrunda. Anton skulle vara med framor och farfar medan vi for till Loppis Huset i Råneå där vi fyndade massor med tyger förra sommaren. Hade dock lite väl stora förväntningar, fanns inte alls så mycket fräsha tyger men det var skoj att kika runt där i alla falll :-) Speciellt när man kunde titta i sin egen takt när man inte hade en vild 2-åring med sig. Olof hittade några ganska små gardiner med katter på och jag hittade lite roliga kakformar till Anton. Å så en degskål som jag eg tycker är tok-ful men ändå ganska läcker. Ser helt oanvänd ut innuti så den har fått flytta in i skåpet tillsvidare i alla fall :-)

Efter detta for vi till något som kallas loppis i Smedsbyn. Vi har varit där förr men det är mest skräp där faktiskt... MEN Olof hittade två påslakan med John Blund för 10:-/st!!!!! De är i jätte fint skick men det ena är omsytt till nån typ av skötbords överdrag skulle jag gissa... Kändes dock som ett rejält fynd så nu ska de sys om så de passar i Antons säng.

Efter detta bar det av mot en lada i närheten av Pärsön som vi oxå snubblade in på i sommras. Trodde iofs inte vi skulle hitta något där men lite besviken blev jag över att de bara hade öppet på söndagar... Sist vi var där fanns mest lite "finare" prylar som inte alls faller mig i smaken så vi gick säkert inte miste om något...
Till sist bar det av för att hämta upp Anton och vi hittar honom stortrivandes som trädgårdsmästare :-)




7 kommentarer:

  1. Åh vilka häftiga kakformar :-D

    SvaraRadera
  2. Ja, å de kostade bara 1:- st!!!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bunke!! Dunderklumpentyget har jag i rött, men detta var ju nästan finare...

    SvaraRadera
  4. Jag har oxå dunderklumpen i rött och jag tycker nog om dem precis lika mycket båda två.... Det blå är däremot inte alls lika fint....

    SvaraRadera
  5. Asså Lina nu blir jag besviken...ni har varit i råneå utan att hälsa på oss :-) hahah kul att du fyndade i alla fall! Tanten som har loppisen i smedsbyn är stefans halvbrors mamma...om det nu är den ni har varit på. Kan be henne lägga undan gamla tyger om det kommer in nått, träffar henne lite då o då. Ska dit i veckan o låta gumman rida! kram

    SvaraRadera
  6. Men cammi: vi har ju ingen aning om VAR ni bor ju.... Vi pratde om var ni bodde faktiskt men fick för oss att det inte alls var i de där krokarna... Vi borde ha ringt, det gör vi nästa gång :-)
    Be henen gärna lägga undan tyger med mycket färg i :-)

    SvaraRadera
  7. Skålen är välkommen hit när du har tröttnat på den!
    Jag bjuder en hundring!!!

    Jag har varit lite off och inte varit här på ett bra tag men nu när jag väl kikar in smäller jag av av allt fint!!!

    SvaraRadera