2007-09-09

Min del i ett byte

Detta set är en min del i ett byta med min goda vän J.

J fyndade dessa gardiner på Myrorna för jag vet inte hur länge sedan och jag har många gånger sagt att det kan få flytta hem till mig :-) Tillslut kom vi överrens om att jag skulle få båda gardinlängderna om jag sydde brallor och skjorta/tunika till hennes son V. Perfekt byte tyckte jag! Tyget är ju sååå mysigt och passar perfekt nu i höst :-) Eftersom kallare tider väntar valde jag att sätta mudd i ärmsluten och halsen har jag kantat med samma mudd för att få ett finare helhets intryck.

Jag är nöjd och jag hoppas att J och V oxå blir det!

9 kommentarer:

  1. Det var ett jättefint set.
    Ser så mysigt ut.
    /Klockarbarn

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Dwr ÄR mysigt, ska sy lika åt A tror jag :-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Bra idé det där med mudden i ärmsluten.

    SvaraRadera
  4. Jättefint!! V kommer att bli finast på dagis..
    /Jennie

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ vilken fin "dress". Förstår att du ville ha de tyget, det är ju helt underbart. Tyget passar verkligen nu till hösten.

    SvaraRadera
  6. Oj, snyggt. Var har du hittat mönstret till tröjan, den såg så härligt enkel ut. Lyfte verkligen fram tyget.

    SvaraRadera
  7. helt underbara.

    snygg tänkt där med träden på byxorna . superfint med den röda mudden!

    SvaraRadera
  8. Härligt tyg, och snygg sömnad som vanligt :)

    SvaraRadera
  9. Å, vad härligt! Härmed utnämner jag dig till Tygkung! Du hittar alltid så otroligt fina tyger! Och det är så inspirerande att kika på din sida.

    Jättebussigt av dig att erbjuda dig att köpa brun muddväv - nu hittade jag en meter (sista?) ipå Jofotex i helgen, men jag kanske hör av mig om den tar slut och jag inte finner ny!

    SvaraRadera