2007-09-27

Tiden...

Ja, tiden, den bara rinner iväg och jag hinner ingenting ju!!!! Jag vill ju hinna sy ju!

Har hunnit göra klart en nåldyna till ett nåldynebyte och en fodrad hätta men inget annat...

Vi har dock beställt grejer så vi kan börja med silversmide hemma! Å Olof har målat klart i arbetsrummet som nu är ljust och frscht, äntligen! Nu ska vi bara ta oss iväg till Ikea i Happaranda för att köpa nya möbler, när vi nu ska hinna det...

Just ja, jag har en hel del randig velour på väg!!!! En underbart vänlig själ har gjort sig mödan att köpa och skicka upp till mig. Å bra pris var det oxå! Brun/vit, röd/gul, röd/grön, brun/blå, svart/röd, röd/ceris och svart/rosa. Kul med färg!!!!!!



7 kommentarer:

  1. Så fin nåldyna.

    Kul med ert nya fina projekt ni kan göra tillsammans. Alltid kul att göra saker ihop.

    Var har din kära vän hittat de randig velouren??? Nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Jättfina saker, gillar verkligen hättan. Hoppas verkligen jag får en flicka nästa gång så jag kan sy små söta hättor till henne.

    SvaraRadera
  3. Majtjio: Jag vet faktiskt inte... Ska kolla upp det. Hon som köper åt mig är ingen jag träffat irl så jag har rätt dålig koll på var det är hon bor...

    lucia: Jag hoppas oxå på en flicka nästa gång! Tänk så mycket fina klänngar och hättor hon skulle få :-)

    SvaraRadera
  4. Ååå såå kul, då vill jag ha minst två par randiga byxor :-))

    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  5. Vilken fin hätta. Ett härligt tyg.
    //Klockarbarn

    SvaraRadera
  6. Oj, jag blev också nyfiken på var hon hittat velouren!

    Hättan var jättefin, som vanligt...gillar tyget...

    SvaraRadera
  7. Jag måste få fråga dej,du som är "hättexpert"! Jag syr hättor av ett mönster från ottobre. Då står det ju strl i cm. Vet du hur man omvandlar till typ strl 62?
    Hoppas du hängde me va jag mena...
    Vaxduken du fynda på loppisen..vilket kap!

    SvaraRadera