2007-10-02

Fleece-fodrad hätta

Denna hätta är sydd till en liten flicka som tycker jätte mycket om en hätta jag sytt tidigare men som hon vuxit ur. Hoppas att denna blir lika omtyckt som den förra. Jag är jätte nöjd, älskar detta tyg, tyvärr är det snart slut...

Å så roligt det var att sy med rätt färg på overlocktråden. Jag har inte brytt mig så jätte mycket förrut men nu när jag har en massa roliga färger att välja på så blir det ju ännu roligare, blir ju så mycket proffsigare resultat!

Nu är det slut på bilder från gårdagens sömnad. Hoppas jag orkar lika mycket ikväll, i så fall blir det nog några väskor.


5 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten hätta, klöver, klöver, klöver, you are hooked on klöver florin :)

    SvaraRadera
  2. Fiiin som vanligt. Vill med ha en fodrad hätta, och byxor (mjuka, gosiga och sköna tyger)..., i valfri färg, gillar ju det mesta men inte så mycket rosa. :-)
    Får du tid över så får du jäätte gääärna sy åt L :-))

    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  3. Ja, jag förstår att du är kär i det där tyget. Det är verkligen jättefin. Vilken färg matchade du fodret med?

    SvaraRadera
  4. Så fin och så retro! Man kanske skulle våga sig på nått sådant projekt! Måste säga att du verkligen gör fina saker!

    Har du nått tips på var man köper sytillbehör till bra priser i Lule? Brukar vara på Ohlssons,men finns det fler:)?

    /Lento

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det låter ju skoj med väskor!
    Mailade dej för ett tag sen om en väska som jag va intresserad av. Du skulle själv få välja tyg på den.
    Förstår att du har fullt upp men hoppas att du inte glömt mej helt. =)
    Du syr sååå fiiina grejjor!!!!

    SvaraRadera