2007-10-23

Samarbete

Jag och Olof har faktiskt gjort detta tillsammans. På kursen i silverlera gjorde jag den övre plattan som jag med flit stämplat lite slarvigt på. Texten lyder"cogito ergo sun" som betyder "jag tänker alltså finns jag". Olof har sedan gjort den bakre plattan i sterling silver och sedan monterat hela halsbandet.

Nu ska texten oxideras och sedan är mitt unika smycke klart!



Men ni ska få se smyckena Olof har gjort igår och idag!!!! De ör tok-snygga!!!! haha, den som väntar på något gott....

14 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Ni är ju superduktiga.

    SvaraRadera
  2. åh så kul det låter! Tänk att kunna göra sina egna smycken!

    SvaraRadera
  3. Men du... du har ju inte visat den finaste :-) En sån som jag vill ha!

    SvaraRadera
  4. Haha, nä jag vet... Vill inte visa den utan armband, har beställt så det kommer nog i veckan...

    SvaraRadera
  5. Smycket är ju jättefint, ni är verligen duktiga.

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Jag skulle vilja ha ett sånt smycke med tre brickor på, med barnens namn eller första bokstäver. Kanske man kan få beställa av dig? :)

    SvaraRadera
  7. Hanna: Du kommer kunna beställa av min sambo, hemsidan är på g men vill du beställa redan nu så maila mig :-)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken bra idé Hanna, det skulle jag också vilja ha. Eller två brickor då för jag har två boys :D

    Florin vad kan det kosta?

    SvaraRadera
  9. Oh my god vilket snyggt! Tänk att det finns så talangfulla människor som ni!!! Jag är så imponerad! Kram förretsten länge sen jag visade livstecken här men jag kollar in varje dag faktiskt!

    SvaraRadera
  10. Jättefint. Och du vet ju vad jag vill ha redan :)
    Hoppas att ni har tid att göra dem?

    Kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  11. Men oj vad fint! Vad duktiga ni är. Kul att göra något tillsammans.
    Såg en artikel om silverlera blev lite sugen ska jag erkänna Men det vore väl ännu ett projekt som fick ligga i väntan på tiden (=att jag ska dra mig från datorn på kvällarna)

    SvaraRadera
  12. Vad gulliga ni är allihop!

    Priser är inte bestämmt men det kommer finnas olika allternativ vad det gäller tjocklek och bredd tex... priset kommer att sätats efter det. Kommer länka till hemsidan så fort den är klar och vi har mer silver hemma....

    Magda: om du smsar exakt stavning och om korset ska sitta före eller efter namnet så fixar vi det nog i helgen!

    Å för den som är sugen att prova silverlera så säger jag bara NI kommer INTE att ångra er!!! Så sjukt roligt och lätt att hålla på med hemma, mycket enklare än vanligt silversmide på det viset...

    Å pia: roligt att höra att du kikar varje dag! Tyvärr är jag inte så produktiv för tillfället...

    SvaraRadera
  13. Jättejättefin (finns stor risk för beställning från mig med när webbplatsen är kirrad - hoppas ni har tid och lust med allt!). Och så härligt att göra smycken tillsammans!

    SvaraRadera
  14. Hej!! Jag har nyss hittat till din fina hemsida/blogg. Nu undrar jag en sak vart har ni köpt stämplarna/stansarna med bokstäver till silverleran? Jag är på jakt efter såna :) Mina hundar måste ju få snygga nametags :P

    SvaraRadera