2007-12-29

Borta bra men hemma bäst och bild på min hemlis!

Japp, nu är vi hemma igen efter en rolig men intensiv vecka hemma hos släkt och vänner. Första julen vi firade hemma hos min bror och det var toppen, hoppas på en repris om två år, vi firar varannan jul men min släkt och varannan med sambons släkt. Det ända som jag verkligen har saknat är SNÖ!!!! Nu förstår jag i alla fall varför jag inte saknar att bo längre söder ut; regn, slask och blåst strörre delen av vintern... Bläää... Tacka vet jag Norrland ;-) :-)

Nu har jag äntligen fått till en bild på hemlisen oxå. Jag hade lite ledtrådar som jag tänkte gå efter i gissandet men jag behövde inte fundera länge för innan jag ens tänkte ta tag i att försöka lista ut vem som skickat den så surfade jag runt lite i bloggarna och upptäckte en lika tyg-skål som jag fått i present av min hemlis flowers :-) Mitt paket innehöll en härlig gul fleece som ska bli baksida på en retro-filt jag länge tänkt göra. Den orange-gula trikån får nog ligga till sig en stuund men den kommer absolut att komma till användning, kanske att det blir en tröja åt Anton... Till Anton hade min hemlis sytt ett par fina vinröda manchester byxor som tyvärr är för korta i benen och för höga i midjan, blir ofta så eftersom han inte har blöja.... Det fanns oxå två paket med snygga pappersnäsdukar, undrar bara om jag vågar använda dem eller om de bara ska få ligga framme och vara fina :-) Två bitar snedslå och en dragkedja var väldans bra sybehör för sånt gör jag av med i mängder. Sist men inte minst det lilla paketet med några små mörka chokladitar i olika smaker, mums!!! Å så en härlig kryddmix som doftar jätte smaskigt.
Tack flowers för min hemlis!!!!


1 kommentar:

  1. Hej!

    God fortsättning på det Nya sy året!
    Jag såg att du gissat på att det var jag som som var din Hemlis och det var aldeles rätt, men inte så svårt för dig att gissa sig till!
    Jag är glad att du blev nöjd med innehållet, men det var synd att byxorna inte passade.
    Du kanske kan ge bort dem till någon liten pojke som använder blöja.
    Mönstret hade jag ritat utifrån ett byxmönster som jag köpt, den enda skullnaden var att jag ritat dem vidare, samt lagt till en ficka i bak.
    Jag ska tänka på att kanske förlänga dem en aning samt minska midjans höjd om det är ett barn som inte använder blöja.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera