2008-01-07

TRASIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dumma, dummma overlock!!!! Den som aldrig någonsin krånglat eller varit dum förrut har nu gått sönder!!! Det sa pang och en nål gick av så jag bytte den och skulle sy vidare men vad händer? Jo, den matar fram ´men det blir inga stygn ju. Har trätt om, bytt nålar, oljat, gjort rent och inspekterat den i flera timmar nu men inget hjälper. Inget sitter löst och det ser ut som det alltid gjort...

Är så arg och ledsen, hur gör jag nu liksom.... Har ju massor att sy, bortsett från beställningar så ska ju nästa kostym till skolan vara inlämnad denna vecka och jag har inte ens börjat sy..... Tårarna bränner och nu ska jag leta nån som kan fixa den men det kommer väl förmodligen inte att bli billigt...Om jag ens hittar nån här uppe som tar emot janome för service. Å som om vi inte redan var fattiga.... Ursäkta mitt gnäll men jag bara måste prata av mig.

10 kommentarer:

  1. Vill du låna min maskin, det är en Pfaff, dock ingen overlock.
    Den har även övermatning.
    //Jane

    SvaraRadera
  2. Hör med han här vid mig, han är billig och väldigt hjälpsam..

    SvaraRadera
  3. Å nej! Jag förstår din förtvivlan! Jag satt i går kväll och funderade på vad man ska göra när man måste lämna maskinerna på service - men det här är ju bara mycket värre. Lycka till ,hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  4. Nej, va tråkigt... inte det också liksom :-(

    SvaraRadera
  5. jane: tack men vanlig maskin har jag ju :-)

    cocine: Är det han som säljer Bernina? har ringt till nån i gammelstan som kan ta emot den på fredag och antagligen så behövdes bara en service sa hon jag talade med... Linvägen tror jag bestämt att det låg på. Är det samma???

    580:- skulel det kosta OM det bara är en servce som behövs så jag får hålla tummarna för att det är så!

    SvaraRadera
  6. Yes då är det nog där, jag ser ju i princip dit från mig..

    SvaraRadera
  7. Här är det vår Pfaff-återförsäljare som servar både Bernina och Janome. De kanske finns avtal med Pfaff, så jag skulle börja kolla där.

    Lycka till, och jag lider med dig :(

    SvaraRadera
  8. Vet precis hur det är, min maskin var inte heller snäll mot mig för ett tag sedan. Man får panik och blir bara mer arg efter varje försök man har gjort. Lider så med dig.

    / Majtjho

    SvaraRadera
  9. hu så hemskt, jag tycker verkligen mycket synd om dej!
    Min la plötsligt av helt häromdan men jag fick hjälp av vår lokale serviceman per telefon :)
    Allt som behövdes var lite 5-56 men det var ju ett el-fel iofs, men vad jag var glad att slippa lämna bort den, hoppas den bara behöver servas.

    SvaraRadera
  10. Men så hemskt! MIn overlock syr itne heller just nu, den beter sig typ som din verkar göra men jag har inte tagit mig för att lämna in den. Men nu måste jag snart, för jag behöver sy och aldrig att jag syr trikå på min vanliga nuförtiden. Man blir bortskämd. Lycka till på fredag då!

    SvaraRadera