2008-02-18

Silversmide

I helgen var jag på silversmideskurs och det var såklart jätte skoj! Denna gång var det dock lite glest i kssan så jag har tillverkat smycken av silver-spill vi hade hemma. De är alltså gjorda av små bitar om blivit över, felsågade eller felstämplade när smycken tillverkats för Wgaard.

Återanvändningen satte stopp för mina design-förslag jag hade i huvudet men istället fick jag chansen att exprimentera lite. Hammra, glödga, hammra, glödga så höll jag på en hel del och det var skoj att se hur silvret förändrades.

Eg är jag bara nöjd med det översta armbandet, det är till mig och kommer förmodligen att användas varje dag en bra tid framöver. Droppen är jag oxå nöjd med själva arbetet på men den är inte jag liksom...
Ringen gjorde jag ju mest för att få prova löda tre lödningar, vilket gick bra men resulterade i en ring som jag inte vet om jag tycker om eller inte. Är kluven.
Den ojämna ringen, eller solen som min kursledare kallade den är ganska fin men inte heller jag... Å tyvärr ser man dåligt hur den ser ut irl. Den är ojämn på alla sätt och vis men tanken är att det ska vara så...





14 kommentarer:

  1. Snyggt!

    Det här skulle jag också vilja prova...

    SvaraRadera
  2. Tycker att alla smycken är jättefina! Nu blev jag verkligen sugen på att lägga in en beställning :D.
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Åhh, så fina smycken du har gjort. Jag fastnade för dina två halsband, blev verkligen ursnygga.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina smycken! Vad kul det ser ut!
    Jag gick en kurs i silversmide men då jobbade vi bara med ringar som vi satte ihop i olika mönster, det var också jättekul.

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina smycken, jag tycker alltihop var jättefint. Armbandet och ringen är mina favoriter. Jag skulle också vilja gå en kurs, men jag tror inte att jag är tillräckligt duktig på att designa.

    SvaraRadera
  6. Åh shit va snygga grejer. Blev helt såld på både armbandet och ringen. Fan va duktig du är. Blir så sjukt impad. Hojta till när du har lust att göra ett smycke till mig.

    SvaraRadera
  7. WOW vilka smycken helt otroligt! Jag föll pladask för ringen!

    SvaraRadera
  8. Silver är snyggt. Föredrar absolut silver framför guld. Du gör fina saker. :)

    SvaraRadera
  9. Vad gulliga ni är allihop! Tack!
    Har man minsta lilla intresse för skapande på detta vis så kanjag varmt rekomendera att gå en kurs!
    Eller flera :-)

    Nu väntar jag på etapp tre, å i sommar blir det nog kurs i en hel vecka!!!!!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad bra de blev! Det måste ha varit jättekul =) /Emmeli

    SvaraRadera
  11. Smyckerna blev jättefina, jag gillar verkligen din droppe :) Du är verkligen duktig!!!

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara smycken du gör! De är verkligen så snygga och ser så proffsiga ut! Du är en riktigt kreativ själ du tror jag! När jag ser dina och din sambos alster skulle jag önska att jag var bättre på att använda de smycken jag har, då skulle jag ju kunde köpa nåt men som det är nu ligger allt i en ask och samlar damm...

    SvaraRadera
  13. Snygga verk du har skapat!

    Må gott!

    SvaraRadera