2008-02-12

Velar...

Sitter och velar... I skolan har vi nu läst Körsbärsträdgården av Anton Tjechov och nu ska jag alltså bestämma vilken karaktär jag vill göra kostym till... Jag kan inte välja! Detta är den roligaste uppgiften hittills och kommer säkerligen bli den svåraste.
Pjäsen utspelar under tidigt 1900-tal och detta är något helt nytt för mig, jätet spännande faktiskt. Jaghar gjort några kladd-skisser på de jag kan tnka mig att göra kostym åt men hur ska jag kunna välja? Man eller kvinna? Överklass eller tjänstefolk? Villl inte ta mig vatten över huvudet men heller inte göra det för lättt för mig.... Ska ta mig en funderare över en kopp kaffe nu!

3 kommentarer:

  1. Vad kul!
    Har du kommit på vad du ska sy än?
    Tycker det verkar väldigt spännande, jag sydde en kopia av en 1890-tals klänning som specialarbete på textil.
    Skulle vara så kul att sy nåt liknande nu när man är äldre och har så mycket mer tålamod :)

    SvaraRadera
  2. Nä, jag kan inte bestämma mig....

    Åh, du har ingen bild att visa????

    SvaraRadera
  3. florin - nja det var ju långt innan digitalkamerans tid :)
    Knappt så jag hade valig kamera..

    SvaraRadera