2008-03-03

Öva, öva, öva, öva......

Jag vet att jag lovade för länge sedan att jag skulle vissa lite av vad jag gör i skolan men det har runnit ut i sanden... Tänkte att det nu är dags att visa några av de skisser som ingår i föregående uppgifter. Den översta bilden är en uppgft i att teckna åldrande människor och det är sannerligen inte enkelt... Ansikten framifrån är det svåraste.



Nästa bild är från framtagningen av skissen som jag nu ska sy upp. Jag har försökt få till en dress som ska kännas lite tidigt 1900-tal men ändå vara anpassad för att kunna bäras utan korsett. Den kommer sannerligen att få mer utsmyckningar men vad vet jag inte ännu så det skissen är väldigt enkel.

Nån som vet var man kan köpa sån där suuuper tunn och fin bomull??? Vad det nu heter *kliar mig i huvudet*. Batsist kanske? Eller nått liknande...



6 kommentarer:

  1. Men oj vad fint du tecknar!! Damen på sista bilden.... Önskar att jag kunde förmedla de bilder jag har i huvudet så att de kom ut på pappret på det sättet....

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Kaja! Oj, vad duktig du är! Jag är glad om nån kan se att jag gjort en streckgubbe...

    SvaraRadera
  3. Grejen är den att eg kan jag inte rita alls... jag får verkligen rita, rita om, rita om, rita om och rita om.... Men övning ger färdighet inser jag ju för jag har ändå gjort framsteg sedan i våras :-) När jag började kursen hade jag aldrig tecknat en människa förrut...

    SvaraRadera
  4. Tyget du funderar över heter Batist och används till typ dopklänningar så det gör sig nog väldans snyggt på den klänningen.

    SvaraRadera
  5. Wow vilka talanger du har

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina skisser du gör, gillar verkligen damen i klänning.

    SvaraRadera