2008-05-30

En annan

Det blev en annan modell än vanligt på denna väska och jag måste säga att jag gillar verkligen formen på den. Den ska få flytta till en familj vars mamma är en av mina tygletare och mamman får väl själv bestämma om hon behöver den själv eller om någon av döttrarna ska få den. Den är mycket mindre än de väskor jag gjort på senaste tiden och jag måste säga att det var roligt att sy en ny modell. Jag bara klippte och sydde, inget mönster alltså. Tyget är från ett mjukt påslakan som jag bytt till mig men för att det skulle fungera som väska har jag stadgat upp det med mellanlägg.


5 kommentarer:

  1. Vilken fin väska,så somrig :)

    Jag har givit dig en utmaning på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Som vanligt...superfin! När du skriver mellanlägg, menar du färdigköpt tunn vadd då eller?

    SvaraRadera
  3. Nämen vilken snygg en!
    Den kommer definitivt att falla mamman i smaken säkert dottern oxå.
    Vi får väl slåss om den! *fniss*
    Ska ju på loppis på lördag igen o då är spanar ögonen på. Ska se om de har kvar det bruna tyget med vita hjärtan. Fanns ett förra gången i alla fall.

    Ha det riktigt gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Fina väskor, men jag tycker du ska satsa på eget tryck lite på dessa mönsterna. Det blir riktigt snyggt.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin väska!!! Känner mig inspirerad!

    SvaraRadera