2009-04-20

Bloggtorka

Ibland hinner jag verkligen inte med allt som jag vill och tror att jag ska hinna. Just nu är det så och då blir bloggen lidande. Sytt har jag gjort i alla fall och bilder kommer nog snart. Just nu betar jag av beställningar på bla en massa solhattar och samtidigt försöker jag sy lite annat oxå. Sonen är dessutom i stort behov av kläder så han får oxå lite nytt, tre raglantröjor och två pösbrallor har det blivit men mer ska det bli :-)

Just ja, en sak till. Jag lär mig virka :-) Å Olof oxå, inte illa va? Efter att ha hittat till en massa mysiga virk-bloggar så blev jag oxå sugen och när en vän till mig kom hit på besök fick hon vackert visa mig hur man gör. Det lustiga var att jag redan kunde!!!! Jag som alltid tyckt att det blir så fult och ser fel ut så jag har aldrig velt fortsätta men nu inser jag ju att så fort man kommer en bit så blir det ju fint!!! Än så länge tränar jag bara men drömmer om att virka en massa söta figurer, sk amigurumis . Tror tom att jag ska investera i ergonominska virknålar :-)

Måste bara länka er vidare till två härliga virk-bloggar, Miss Katka och En kreativ liten blogg som har gjort en egen bok som jag vill ha så jag har redan förhandsbokat den :-)

4 kommentarer:

  1. Kul att du lär dig virka. Det går mycket fortare än att sticka tycker jag och man "bestämmer" själv över arbetet. (Inga tappade maskor.) Bloggtorka är kanske inte så farligt när du får gjort så mycket annat. Jag sitter mest och läser om andras saker tycker jag och får inte så mycket gjort.

    SvaraRadera
  2. Åhh.. det är så roligt att virka!!! Och ergonomiska virknålar är bara att rekommendera!! Speciellt Clover! :)

    SvaraRadera
  3. Å, jag kan oxå sitta o drömma mig bort bland alla underbara virkade skapelser, särskillt alla söta bakelser, dom är så underbara. Hoppas oxå lära mig nån dag.

    SvaraRadera
  4. Jag är ju också "nyfrälst" på virkning, lärde mig i typ januari, men det är så roligt! jag har inte hunnit sy alls mkt, har bara virkat... men är lite mer social också, kan sitta i soffan och virka, inte lika lätt med en symaskin... ;)

    SvaraRadera