2011-12-07

Att ta tillvara på de minsta bitarna

Jag har otroligt svårt att kasta spillbitar som blir när jag syr så högen med stuvar bara växer och växer. Tillslut blir högen på tok för stor och då är det bara till att ta tag i rensningen vilket är ett mindre roligt projekt. Det finns dock en positiv detalj i detta rensande, oftast passar jag nämligen på att leta fram små, små bitar med fina mönster som jag kan använda till mina hårnålar och hårsnoddar.

Det blir mycket pill med de pytte små bitarna och det tar sin lilla tid innan resultatet ser ut som ovan men det är faktiskt en riktigt trevlig och avkopplande sysselsättning. Att detta pyssel oftast engagerar även sambo och barn är såklart ett stort plus i kanten :-)

Tänk att även de allra minsta små tygbitarna kan bidra till en härlig skaparglädje! 

1 kommentar:

  1. Supersnygga, vill göra några till dottern. Hur fäster du dem?

    SvaraRadera