2007-04-17

Nej, inte NU!!!!!!

Anton har ju knappt varit sjuk sedan han började dagis men nu när mamma gör praktik passar det minssan att dra på sig en massa skräp... I fredags var jag hemma med en hostande kille och det var ju sådär lagom roligt att sjukanmäla sig från praktiken... Å så idag när jag kommer hem betättar Olof att Anton mest troligt har ögoninflamation och att vi därför inte få ha honom på dagis :-( Missar alltså resten av denna vecka på praktiken, jätte trist för det är såååå roligt att vara på indiska!!!!! Enl vc-sköterskan så ska vi hålla honom hemma i fem dagar och tvätta honom varannan timme i ögat innan man ens kan fastställa om det är ögoninflammation.... Varfr ska detta ske just nu?????

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt :( Jag har lite dåligt samvete :(

    Fast jag tycker att det låter lite konstigt att ni måste vänta 5 dagar... eller nu när jag googlade så verkar det vara så att man väntar ett par dagar. Men jag läste på den här sidan http://www.sankterik.se/templates/Page.aspx?id=2634 att om ögoninfektionen kommer i samband med en luftvägsinfektion så anses det som smittsamt och barnen ska vara hemma från dagis. Har han hostat så har han väl haft en luftvägsinfektion så det borde ju smitta. (jag försöker bara döva mitt samvete)

    Hur som helst, förlåt för svammlandet så hoppas det går över fort. Kan du inte fråga om dom kan förlänga praktiken en vecka eftersom du missar en vecka?

    SvaraRadera
  2. Du behöver absolut inte ha dåligt samvete!!!!! Tänkte inte ens på att du har W hemma när jag ringde... Förstår dig till fullo :-)

    Han hostar fortfarande lite på nätterna men jag ska ringa vc idag när jag slutar, vi tar halv adagen var och sen är jag hemma tors och fre om vi inte får tag i nån som kan vara hemma med honom och som inte har andra barn som isåfall måste vara med...

    SvaraRadera
  3. Håller med Marlene kan du inte fråga om du får förlänga en vecka... eller jobba på helgen istället kanske?

    SvaraRadera