2007-09-04

Smiter....

... från skolarbetet en liiiten stund för att få visa er denna lilla klänning.

Den är beställd som dopklänning men eg med ett annat tyg som bård, jag tyckte dock inte alls att det blev bra med det andra tyget så jag gjorde den såhär istället. Nu är dte bara att hoppas att den faller föräldrarna i smaken... Tyget som skulle ha varit bård hade mindre hjärtan och de satt så glest att de inte syntes och då är det ju ingen mening att använda mönstrat tyg....

Klänningen är dock inte helt klar, den ska få ett band i samma tyg som bården så ska knytas under bröstet men det syr jag först när jag vet om denna går hem hos föräldrarna :-)





Tillbaka till Shakespeares Stormen som vi jsut nu läser i skolan. I denna ska jag sedan välja ut en karaktär osm jag ska skissa och sy en kostym till. Ska bli riktigt roligt !!!

3 kommentarer:

  1. jättefin var den!! Åh är lite avis på din utbildning som du går... Har du någon länk till den?

    SvaraRadera
  2. Utbildningen är på hel-distans vilket passar mig utmärkt efetrsom jag måste anpassa mig efter Narkolepsin hela dagarna... Vi komemr bara att träffas två gånger i Stockholm, förstaträffen blir den 11-12 sep och då ska vi på en massa spännande besök!

    Min kurslärare har startat enblogg men den innefattar även en annan kurs som hon håller i . http://hantverksingrid.blogg.se/
    Finns inte så mycket att läsa om kursen tyvärr men här är liiite http://www.kalix.fhsk.se/Gismo/files/160/kostymör.pdf

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dodpklänning! tror att föräldrarna blir nöjda, roligt att ha en unik dopklänning. Har inhandlat ett gamalt överlakan som har en bord av blåklockor som jag har tänkt skulle passa till dopkläning, Antingen till ett eget framtida barn eller till en beställning. Framtiden får utvisa vilket.

    SvaraRadera