2007-09-03

Jag ska få en


COVER PRO 1100 CP!!!!!!!!!!!

Japp, nu ska jag bara bestämma mig för varifrån jag ska köpa denna underbara skapelse... Antingen blir det Bergaliden.se eller från England men helst skulle jag hitta en begagnad...

Anledningen till att jag ska unna mig denna är för att min sambo börjat snusa-IGEN!!!! Får han kasta tusenlappar i sjön så får jag såklart köpa min önskemaskin :-) Tänk att det kan komma något possitivt ut från denna snus-diskussion här hemma... Betyder det
att jag nästa år kan köpa mig en brodermaskin tro? Det borde det
väl betyda eller hur????

Å nya tyger har jag på ingång oxå. Underar brun, turkos och orange velour av prima kvalité! Å overlocktråd i rosa och orange, vilket jag haft svårt att hitta till vettigt pris :-) Nu blir det väl till att beställa lite trikå från e-slöjd oxå :-)

Men hur ska jag få tiden att gå ihop???? Ingen som vill sälja lite tid åt mig????

Måste ju plugga på dagarna... Å på em vill jag ju vara med Anton och Olof... Å kvällarna är jag ju sååå trött... Å varannan helg ska jag jobba... Så mer tid efterlyses!!!!!!!

Om nån vill veta mer om denna maskin så kan ni läsa HÄR.

10 kommentarer:

  1. en symaskin in, en ut gumman...=) som med snus, en in en ut.

    SvaraRadera
  2. N� fy vad avvis jag blir! Men j�sses vad du ska kunna sy nu, tid kan jag s�lja till dig from oktober kommer jag att ha hur mycket som helst �ver :).
    Vore j�ttekul om vi kunde ses n�gon kv�ll eller s�.
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag blir galen. Hur ska jag klara att fortsätta läsa några bloggar alls när så många skaffar coverstich? Jag kommer dö av avundsjuka till slut. Bleh!

    (men grattis!)

    SvaraRadera
  4. Jätte grattis, Va kul, klart du ska ha en maskin när han slänger pengar på snus :) Och en broder maskin är ju inte orimligt nästa år om han inte slutar med sin last.
    Kolla på blocket de har varit 2 ute nyligen till försäljning (dock borta nu). Kan bara säga gott om bergaliden, maskinen kom på några dagar. Prata med dem i dag och min janome 774D är skickad nu!!!! Så bra att vi blir så många som har en coverpro nu, då kan vi hjälpa varan när något strular.

    SvaraRadera
  5. Till min anonyma sambo: Skulle inte tro det!!!!

    Anneli: Åh, perfekt att jag kan köpa mig lite tid av dig! Vad tar du per timme? Haha, när men tänk så bra det hade varit :-)
    Klart vi ska ses! Både med och utan respektive :-) Du får komma hit å sy med mig på kvällarna :-)

    Nikka: Percis så kände jag oxå så det kom ganska lägligt att sambon köpte en dosa igen :-)

    Jes: Ja, visst är det perrans :-) Du kommer li jätte nöjd med den vanliga overlocken oxå :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis! Tycker det låter rimligt! Särskilt som att det är hälsofrämjande med en kreativ hobby och destrutlivt för hälsan att snusa!
    Då är vi två som går i väntans tider. Jag beställde min för en vecka sedan från Bergaliden och det står fortfarande att ordern inte är skickad:-(

    SvaraRadera
  7. Sjysst! Då kan jag köpa din gamla maskin.. ;)

    SvaraRadera
  8. Skynda dig om du ska köpa från Bergaliden. När jag var inne hos dem förra veckan sa han att han bara kunde garantera priserna augusti ut, men jag såg så sent som idag att den fortfarande är på rea.

    Jag letade också ett tag efter en begagnad, men gav till slut upp. Min är skickad nu, så den dyker väl upp om någon dag.

    SvaraRadera
  9. Kristina: Nä, detta är ju ännu en maskin till samlingen :-)
    Det är en maskin som syr coversömmar, dvs såna där snygga sömmar som ofta är i avvikande färg på trikåkläder. Bla me&i och pop har mycket kläder med såna sömmar :-)

    SvaraRadera
  10. Grattis Florin!!! Jag kan inte låta bli att känna mig lite som en trendsetter! Super att vi är många som har den, så man kan tipsa varandra.

    SvaraRadera