2009-05-19

Efter helgens loppis-runda

I lördags åkte vi på en liten road-trip och hamnade på en massa underbara ställen som vi aldrig besökt tidigare. Mycket underbara möbler och saker men inga loppis-priser direkt. Detta var säljare som visste vad de kunde ta betalt.

En och annan sak fick vi såklart ändå med oss hem, eller rättare sagt så fick vi lov att åka tillbaks även på söndagen för att hämta fina stolar som blir perfekta i köket efter att det skrapats och målats om men det får vi göra i sommar. Inga tyger alls hittades men däremot hittade jag två fina gamla papper, typ inslagningspapper... Bild kommer.

Anton tycker inte att det är riktigt lika roligt som mamma och pappa att fara runt på loppis och antikbutiker men han har varit jätte duktig och på vägen hem somnade han som en stock och väl hemma igen gick det inte att väcka honom så han fick fortsätta sova i den färgglada solsängen som vi köpte pår nåra tior tidigare i år. På sig har han såklart en solhatt som jag sytt, han gillar dem massor. Stora killen har en mycket bestämd smak att (de fula)fotbollströjorna är favoriterna och att och inte alls passar med solhattarna får mamman bara ignorera... Måste nog sy en som går i svart och rött... Hihi :-)

3 kommentarer:

  1. härlig solsäng!!!! fick en förfrågan av dig för läääääänge sen om ett band jag använt till en sak jag sytt som var brunt och orange blommigt...jag svarade att jag bara hade lite och kunde inte göra nått byte...men om du fortfarande är intresserad så har jag fått fatt i mer!!! om du inte kommer i håg så kolla under "Sytt" hos mig........

    SvaraRadera
  2. Snygg solsäng! Söta solhattar du gör i mängder...

    SvaraRadera